חברת אפעל אגרי: חלוצת החדשנות בשוק הזרעים הישראלי

במהלך 50 שנות פעילותה, חברת אפעל אגרי הפכה לאחת מהחברות המובילות בתחום הזרעים בישראל, כשהיא משמשת כעמוד התווך בחקלאות הישראלית. החברה, נציגת ENZA ZADEN  אחת מחברות זרעי הירקות הגדולות בעולם המפתחת זנים חדשים עם עמידויות ותכונות משופרות להבטחת זמינות המזון בעולם מחד ואת התמורה לחקלאי מאידך

 

אפעל אגרי עוסקת באיקלום ופיתוח פרוטוקול גידול מתאים לזנים החדשים בתנאי הגידול בישראל . בראיון מעמיק עם איציק פוסלסקי מנהל תחום הזרעים בחברה, ודביר חזן, מנהל מכירות אזור דרום ונגב מערבי, אנו נחשפים לא רק לפעילות השוטפת של החברה, אלא גם לאתגרים והפתרונות שהיא מציעה, כמו גם למעורבותה העמוקה בשטח, עם החקלאים עצמם.

תהליך בחירת הזנים: מחממת הפיתוח לשדה ולחלקות המסחריות

אפעל אגרי

התמודדות עם אתגרים בשוק הזרעים: תחרותיות וחדשנות

שוק הזרעים בישראל הוא שוק תחרותי ביותר, שבו פועלות חברות רבות, כל אחת מנסה להחדיר את זניה לשוק המקומי. אפעל אגרי, בזכות נסיונה הרב, מתמודדת עם אתגרים אלו בעזרת חדשנות, התאמה מתמדת לשוק ושיתוף פעולה עם חקלאים. "

פרסום

החברה שומרת על מעמדה בעזרת גישה ייחודית של התאמה אישית ותמיכה מקצועית לחקלאים. "אנחנו לא רק מוכרים זרעים," אומר פוסלסקי "אנחנו גם מלווים את החקלאים לאורך כל התהליך – מתכנון הגידול, השתילה ועד הקטיף. אנחנו מספקים להם ייעוץ מקצועי, מסייעים להם להתמודד עם אתגרים בשטח, ומוודאים שהזנים שלנו באמת מספקים את הסחורה."

החברה מציעה זרעים למגוון רחב של גידולים: פלפל לסוגיו השונים, בצל, קישוא, מלפפונים, חסות,קולרבי ,שומר  ועוד. "לכל גידול יש את המורכבויות שלו," מסביר חזן. "לדוגמה, בפלפל יש לנו מגוון רחב של זנים שמתאימים לאזורים שונים בארץ ולתקופות גידול שונות. אנחנו בודקים כל זן בתנאים שונים, כמו חום, יובש ומחלות, כדי לוודא שהוא יוכל להניב פרי איכותי גם בתנאים הקשים ביותר."

פלפל כגידול מרכזי: תהליך הבחירה וההתאמה

פלפל הוא אחד הגידולים המרכזיים של חברת אפעל אגרי. החברה משקיעה משאבים רבים בבחינת פיתוח ושיפור זני הפלפל כדי להבטיח יבול איכותי ועמיד לאורך כל השנה. "פלפל הוא גידול מרכזי בחקלאות הישראלית, ואנחנו עושים הכל כדי להביא את הזנים הטובים ביותר לשוק," אומר חזן.

במהלך השנים, החברה פיתחה תהליכי ניסוי מורכבים לזני פלפל, במהלכם נבדקו מאות זנים בתנאים שונים. הזנים נבדקים בקפדנות ע"פ הפרוטוקול שתואר לאחר מכן עוברים לחלקות ניסוי באזורים כמו הערבה, הנגב המערבי, ובקעת הירדן.

אתגרים והתמודדויות בשוק הזרעים

אחד האתגרים המרכזיים בשוק הזרעים הוא שמירה על רמת חדשנות גבוהה תוך התמודדות עם תחרות. אפעל אגרי שומרת על מעמדה המוביל בשוק בזכות תהליכי חדשנות מתקדמים ושיתוף פעולה הדוק עם חקלאים. "התחרות היא עצומה," מציין איציק. "אנחנו נדרשים לחדש כל הזמן, להתאים את הזנים שלנו לתנאים המשתנים ולהגיב במהירות לצרכים של השוק."

לדבריו של חזן, החברה משקיעה רבות בהבנת הצרכים של החקלאים ובפיתוח זנים המותאמים לצרכים אלו. "אנחנו בקשר רציף עם החקלאים, מקשיבים להם, לומדים את האתגרים שהם מתמודדים איתם, ומפתחים בהתאם לכך זנים חדשים," הוא אומר. "לדוגמה, בשנים האחרונות אנחנו מתמקדים בפיתוח זנים עמידים למחלות חדשות ומזיקים, שמהווים אתגר משמעותי לחקלאים בכל הארץ."

 

זנים עמידים למחלות ומזיקים: גישה מתקדמת לפיתוח

פיתוח זנים עמידים למחלות ומזיקים הוא תחום חשוב ומורכב בחקלאות המודרנית, ואפעל אגרי מתמקדת בכך במטרה לספק לחקלאים פתרונות יעילים, מסביר פוסלסקי.

בימים אלו החברה עוסקת בפיתוח זני עגבניות עם עמידות ל-ToBRFV  (טובמו), וירוס שגורם להשמדה של חממות עגבניות בארץ ובעולם. הפיתוח הזה דורש מחקר מקיף, ניסויים ממושכים ותיאום עם החברה המפתחת ENZA ZADEN,  מסביר חזן. "העבודה לא פשוטה, אבל המטרה היא להביא לחקלאים פתרון שיחזיק מעמד לאורך שנים, ויעניק להם את הביטחון הנדרש להמשיך לגדל."

מלחמת 7 אוקטובר והשפעתה על החקלאות

מלחמת 7 אוקטובר 2024 תפסה את כל המדינה בהפתעה, במיוחד את החקלאים בדרום הארץ, שעמדו בפני אחד האתגרים הגדולים ביותר בתולדות החקלאות הישראלית. "המכה הייתה קשה מאוד," מספר דביר חזן. "הרבה חקלאים נשברו, חלקם נאלצו לעצור את הפעילות שלהם לחלוטין, ולא היה להם כוח עבודה כי כל העובדים הזרים עזבו מהיום למחר." חברת אפעל גייסה את עובדיה וחברים לעזרה בקטיף הבשור.

פרסום

 

ביטחון המזון והחקלאות הישראלית: הסתכלות לעתיד

מלחמת חרבות ברזל והמשברים הכלכליים והפוליטיים שליוו אותה הציבו את נושא ביטחון המזון של מדינת ישראל בחזית סדר היום. "הממשלה הבינה שהחקלאות המקומית היא לא רק עניין כלכלי – היא גם עניין של ביטחון לאומי," אומר פוסלסקי. "אנחנו רואים את החשיבות של החקלאות המקומית בשמירה על אספקת מזון קבועה ואמינה."

לדבריו, על המדינה להשקיע יותר במשאבים לחקלאות המקומית ולתמוך בה באופן משמעותי יותר. "אנחנו צריכים לוודא שהחקלאים שלנו מקבלים את התמיכה שהם זקוקים לה, כדי שיוכלו להמשיך לגדל מזון איכותי ולספק את הצרכים של המדינה," הוא אומר. "זה חשוב במיוחד לאור העובדה שאנחנו לא יכולים לסמוך על יבוא ממדינות שכנות במצבי חירום."

חזן מוסיף, "יש דיבור הולך וגובר בקרב החקלאים על הצורך להגדיל את התמיכה הממשלתית ולהשקיע בטיפוח ופיתוח זנים שמתאימים במיוחד לתנאים הקשים שלנו. אנחנו גם רואים שינויים בצרכים של השוק – הצרכנים דורשים יותר תוצרת מקומית, טרייה ואיכותית."

 

המבט קדימה: חזון ויעדים לעתיד

צוות האגרונומים של אפעל מיישם את היעדים החדשים וגם אלה שכבר הוטמעו. השאיפה היא לשמר את הקיים ולצעוד קדימה עם החדשנות שמטרתה לעזור לחקלאי בשמירה על תוצרתו בעזרת זנים בעלי עמידות מתקדמת שנותנת תשובות לבעיות קיימות וכאלה שמופיעות מעת לעת.

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

מים חיים ומים מתים – טכנולוגיה פורצת דרך לשימור מזון

27 בספטמבר 2024

חברת אפעל אגרי: חלוצת החדשנות בשוק הזרעים הישראלי

16 בספטמבר 2024

חוות 'בין השיטין' בחצבה נערכת לפתיחת עונת החקלאות והתיירות ב-16 באוקטובר 2...

10 בספטמבר 2024

Neolithics משיקה שירות בדיקה בלתי הרסנית לתוצרת טרייה

8 בספטמבר 2024

אגוזי המלך בגאורגיה: המסע בעקבות עץ, היסטוריה, וקולינריה

5 בספטמבר 2024

בעבר מגורים ליד שטח חקלאי נחשבו לדבר לא רצוי,האם גם כיום ?

6 באוגוסט 2024

מים חיים ומים מתים – טכנולוגיה פורצת דרך לשימור מזון

27 בספטמבר 2024

חברת אפעל אגרי: חלוצת החדשנות בשוק הזרעים הישראלי

16 בספטמבר 2024

חוות 'בין השיטין' בחצבה נערכת לפתיחת עונת החקלאות והתיירות ב-16 באוקטובר 2...

10 בספטמבר 2024

Neolithics משיקה שירות בדיקה בלתי הרסנית לתוצרת טרייה

8 בספטמבר 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים