לקט ישראל – עוטף את החקלאים בתמיכה כוללת

מיד עם פרוף המלחמה, ב – 7.10 בשעות הערב התאספו חברי הנהלת הארגון לשיחה ולהתארגנות מחדש והתאמת הפעילות למלחמה, מתוך ההבנה:

1.      שמקורות הצלת המזון יקטנו משמעותית, ויש מי שזקוק להמשיך לקבל את מזון שאנחנו מחלקים בימי השגרה, ולכן, נערכנו לרכש מזון מבושל, וחלוקתו באמצעות שותפים, וארגונים שונים. (פעילות זו לא תפורט בהרחבה כיוון שזה אינו נושא המוסף)

2.      שהחקלאים הם בין אלו שנפגעו באופן הקשה ביותר, ובהינתן העובדה שהם השותפים של לקט ישראל לאורך 20 שנה, והם התורמים הגדולים ביותר של מזון, נערך לקט ישראל לתמיכה כוללת ומקיפה. באופן מידי ועם חשיבה לטווח הארוך.

פרסום

סיוע פיננסי מיידי

כ-800 חקלאים באזור העוטף, הנגב המערבי ובגבול הצפון כבר התחילו לקבל סיוע כספי מידי באמצעות תווי שי לצרכים האישיים שלהם בסך של 5,000 ₪ למשפחה.

רכש

בימי שגרה עוסק ארגון לקט ישראל, בהצלת מזון והעברתו לנזקקים באמצעות עמותות מכל רחבי הארץ. הארגון אוסף תוצרת חקלאית מחקלאים ומבתי אריזה זה הפרויקט הגדול והמשמעותי בנוסף להצלת עודפי ארוחות. התוצרת שנאספת, מחולקת ל-234,000 נזקקים באמצעות עמותות מדי שבוע בכל הארץ.

מתוך הידיעה שהחקלאים זקוקים לסיוע התחלנו לרכוש מהם תוצרת חקלאית מגוונת המועברת לאלו הזקוקים לה, האוכלוסיה שלקט ישראל מספק לה מזון בשגרה, ואלו שנוספו בעקבות המלחמה, מפונים מבתיהם, אנשים שנשארו באזורי הלחימה ולא יכלו לעזוב.

המטרה: סיוע כלכלי לחקלאים ובמקביל, להמשיך ולפעול למען הביטחון התזונתי של אלו שנסמכים על החלוקה שלנו בשגרה, ולספק אוכל בריא באופן קבוע. 

עתידי – בתקופה הקרובה יימשך רכש התוצרת מהחקלאים יחד עם המשך הצלה. דחיפה אקטיבית לחיפוש תוצרת על פי העדפות של האוכלוסייה המקבלת לשיפור המגוון, כך החקלאי יכול להיות רגוע שיש לו למי למכור את התוצרת, לקט יכול לשנע ממנו את התוצרת כך שגם נחסכות לו עלויות, ועבור לקט ישראל זה הידוק הקשר עם החקלאים.

מערך מתנדבים וידים עובדות

לאור הצורך שעלה מן השטח עם עזיבת העובדים הזרים, והפועלים האחרים, נערך לקט ישראל בסיוע רחב היקף בגיוס מתנדבים וידים עובדות לחקלאים באשר הם. זאת כעזרה מידית לאפשר להם לקטוף את התוצרת ולמכור אותה.

כארגון המתמחה בטיפול מקצועי עם מתנדבים במהלך כל השנה, הרחבנו את המחלקה הקיימות והקמנו מערך תמיכה מקיף, יצאנו בקריאה למתנדבים להתנדבות ומן הצד השני פנינו לחקלאים להבין את הצרכים שלהם, הארגון מרכז את הבקשות של החקלאים העובדים איתנו בשוטף וכל חקלאי הזקוק לעזרה ומקשר את המתנדבים לחקלאים הזקוקים לעזרה. כיום פועל מערך מתנדבים פרטיים / ארגונים / קבוצות / סטודנטים ועוד.

עד כה סייעו למעל 500 חקלאים מרביתם מהעוטף והדרום באמצעות כ – 15,000 מתנדבים.

אנחנו מקיימים שיתוף פעולה עם בנק לאומי והתאחדות הסטודנטים בפרויקט בשם "מלגת לקטיף לאומי", במסגרתו סטודנטים מתנדבים אצל חקלאי העוטף למשך חודש ימים 160 שעות ויקבלו מלגה לשנת לימודים. שיתוף הפעולה עלה מהצורך של החקלאים בעובדים, והסטודנטים שמחכים לתחילת שנת הלימודים שנדחת, ובכך פנויים לעבודה קבועה לפחות למשך חודש. היתרון הגדול שהסטודנטים משויכים לחקלאי לאורך כל החודש, דבר שמאוד מייעל את העבודה והחיבור שבין החקלאי לסטודנט.

עתידי – אנחנו נמשיך להיות בקשר עם החקלאים ולהעמיק את הסיוע והתמיכה בהם בתחום ידים עובדות לכל מה שיידרש להם לחזור לגדל את השדות והמטעים שלהם.

 

תוכנית סיוע ושיקום ארוך טווח

מענקים:

פרסום

בימים אלו אנחנו משיקים תוכנית מקיפה לסיוע ארוך טווח לחקלאים לעזרה בחזרה למשקים שלהם היום עם החשיבה לתמיכה רחבה ביום שלאחר המלחמה.

לטווח הארוך, חברת שטראוס הצטרפה לתוכנית עם קרן ייעודית שהקימה "עד שהחיוך יחזור לשדות", והוקמה קרן משותפת בשווי של 14 מיליון ₪ לסיוע לחקלאים. במהלך חודש דצמבר ייצא קול קורא לחקלאים שרוצים להגיש בקשה לתמיכה. כל הבקשות יבחנו באמצעות ועדה שתוקם ותכלול נציגים של לקט ישראל, חברת שטראוס, וגורמים חיצוניים. הוועדה תבחן את בקשות החקלאים, על פי קריטריונים שייקבעו, ותקבע את גובה המענק שיוענק לחקלאי.

במסגרת שיתוף פעולה זה, שטראוס תחלק לחקלאים תווי שי ייעודיים לחקלאים לקראת חג החנוכה, לרכישת מוצרי החברה ברשתות השיווק.

 

תוכנית הלוואות

לקט ישראל נמצא בשלבי סיום של הקמת תוכנית הלוואות לחקלאים באמצעות קרנות חיצוניות (עוגן-גוף אשראי חברתי, וקרן קורת). הקרנות יעניקו הלוואות לחקלאים בתנאים מועדפים, בתהליך קצר וללא מהלכים מורכבים ומסובכים, פרטי התוכנית נבדקים ונסגרים בימים אלו.

 

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

כל חקלאי חדש, שיקים משק באזור חבל תקומה, יוכל לקבל מענק מהמדינה של עד 600 א...

27 באוקטובר 2024

הדור הבא של החקלאים בחבל תקומה: אתגרים, הזדמנויות ודרכי תמיכה

9 באוקטובר 2024

הכפלת כמות המים לחקלאים ביישובי הדרום

11 בספטמבר 2024

שותלים תחת אש

20 באוגוסט 2024

היישובים הזכאים לתמיכה של 5 מיליון ₪, בבניית התשתית התכנונית שתאפשר חקלאות...

11 באוגוסט 2024

משרד החקלאות וביטחון המזון ישקיע 10 מיליון ש"ח לחיזוק החקלאות והתשתיות החקל...

14 ביולי 2024

כל חקלאי חדש, שיקים משק באזור חבל תקומה, יוכל לקבל מענק מהמדינה של עד 600 א...

27 באוקטובר 2024

הדור הבא של החקלאים בחבל תקומה: אתגרים, הזדמנויות ודרכי תמיכה

9 באוקטובר 2024

הכפלת כמות המים לחקלאים ביישובי הדרום

11 בספטמבר 2024

שותלים תחת אש

20 באוגוסט 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים