צמח תבלין הפטריה מניו גינאה

צמח תבלין הפטריה אותר על ידי משתלות חישתיל אצל אספן תבלינים בצפון גרמניה והובא לגידול בישראל

צמח תבלין הפטריה הוא תבלין נוי חדש של משתלות חישתיל, שמקורו בניו גינאה וטעמו מזכיר את טעמן של הפטריות. הצמח המיוחד אותר אצל אספן תבלינים בצפון גרמניה, במסגרת פעילות של אנשי חישתיל למציאת צמחי תבלין חדשים, ומשם הובא לגידול בארץ.

עליו של צמח תבלין הפטריה מבריקים ויפים והמרקם שלהם קריספי, בדומה לעלי תרד, ומעניקים חווית אכילה מיוחדת. טעמם מזכיר את טעמה של הפטריה, ולכן ניתן לצמח שמו. העלים מתאימים לאכילה בצורתם הטריה בסלטים ומכילים כמויות גדולות של ברזל, ויטמין C וביתא קרבונט. הוא מתאים לשתילה בעציצים, אדניות ובערוגות בגינה וגדל לכל אורך השנה.

פרסום

חישתיל השיקה את צמח תבלין הפטריה בתצוגת זנים שנערכה בקליפורניה, שהיא תצוגת הגינון החשובה ביותר בצפון אמריקה ומגיעים אליה מדי שנה אלפי קניינים של רשתות, משתלות ומפיצים כדי לבחון את החידושים העולמיים לעונה החדשה. בעקבות התצוגה מחליטים הקניינים על מגוון המוצרים שימכרו בעונה הקרובה.

הצמח גדל במטע האם של משתלות חישתיל בעפולה, שבו מגודלים הזנים החדשניים. בעונה הבאה הוא יעבור לגידול מסחרי במשתלות חישתיל בנחלים לקראת תחילת השיווק בישראל.

עדכונים על צמחי נוי מיוחדים של חישתיל מתפרסמים בעמוד הפייסבוק: www.facebook.com/hishtil1974

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתבות נוספות

זני פירות הדר חדשים

18 בפברואר 2024

"מנגו ננסי" והפרי העשיר ביותר בארץ בוויטמין סי!
זנים מסחריים שיאריכו את עונת הדובדבן
גדילן מצוי marianum Silybum משפחת המורכבים Asteraceae
תפוח אדמה.. אלה מה
מיני פלפל לממולאים ובישול
זני פירות הדר חדשים

18 בפברואר 2024

"מנגו ננסי" והפרי העשיר ביותר בארץ בוויטמין סי!
זנים מסחריים שיאריכו את עונת הדובדבן
גדילן מצוי marianum Silybum משפחת המורכבים Asteraceae
תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים