משרד החקלאות מציג את כמויות ומחירי התוצרת הטרייה שנמכרו ברשתות בשבוע המלחמה הראשון

לא נרשם מחסור בתוצרת טרייה ברמת המאקרו • עלייה של כ-5% במחיר לצרכן של ירקות • עלייה חריגה בצריכת ביצים וחלב לנוכח בהלת המלחמה

מניתוח החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות על פי נתוני "סטורנקסט", עולה כי בשבוע הראשון למלחמה ביחס לשבוע שקדם לו נרשמה עלייה של 5%-10% בצריכת מזון טרי במחלקות השונות, למעט בצריכת ביצים וחלב, בהם נרשמה עלייה של כ-40% וכ-30% בהתאמה.

כלכלני המשרד מסבירים כי בהלת המלחמה הובילה את הציבור לצרוך יותר מהרגיל. על כל פנים, לא נרשם מחסור בתוצרת הטרייה ברמת המאקרו, ברמת הפרט לעיתים הצרכן חווה מחסור על המדף לאור "ההתנפלות" על המדפים וחיסול המלאי בחלק מהמוצרים. במחלקות הירקות עלתה הצריכה ב-7%, בפירות ב-10%, בבשר בקר ב-5% ובעוף טרי הצריכה נותרה ללא שינוי.

פרסום

באשר למחירי המזון, נרשמה עלייה ממוצעת של כ-5% במחירי הירקות ברשתות השיווק. מבין הירקות, שיעור עליית המחירים הגבוה ביותר נרשם בכרוב (13%), אחריו בגזר (12%) ובמלפפון (11%). מחירי העגבניות הטריות עלו בממוצע בכ-7%. לעומתם, נרשמו ירידות מחירים בבשר בקר בשיעור ממוצע של 9% ובפירות הטריים בשיעור ממוצע של כ-3%. בשאר מחלקות התוצרת הטרייה – ביצים, חלב לשתייה ועוף – המחירים נשארו זהים לשבוע שקדם ללחימה.

 

לשם שמירה על רציפות אספקת המזון לציבור, המשרד מתגבר מתחילת הלחימה את התוצרת המקומית באמצעות ייבוא. מפקחי משרד החקלאות ממשיכים גם בעת הזו לפעול תחת אש בנמלי הים של אשדוד וחיפה, בנתב"ג ומעבר הגבול עם הירדן, במטרה לשחרר את הסחורות המתקבלות. מתחילת הלחימה טופלו ושוחררו מהנמלים כ-10,300 טון של פירות וירקות, המשווקים כבר בחנויות לציבור הרחב.

פרסום

 

אורן לביא, מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר: "מתחילת הלחימה, נקטנו מספר צעדים שהתבררו כחיוניים לשמירה על רציפות תפקודית לכל אורך שרשרת אספקת המזון, כדי להבטיח מזון טרי ובריא לכל בית בישראל. אני  מקיים מספר הערכות מצב מדי יום, בהן אנו מנטרים את מצב השוק ומקבלים החלטות בהתאם.  גם בשעות אלו, עובדי המשרד פועלים בכל הזירות כדי ליישם את החלטות מצב החירום ולענות על כל צורך שעולה מהשטח, בין אם מול החקלאים, הצרכנים והיבואנים. אני שב ומזכיר כי מוקד השירות של משרד החקלאות זמין לכל פנייה 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, בטלפון 6016*".

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

כל חקלאי חדש, שיקים משק באזור חבל תקומה, יוכל לקבל מענק מהמדינה של עד 600 א...

27 באוקטובר 2024

הדור הבא של החקלאים בחבל תקומה: אתגרים, הזדמנויות ודרכי תמיכה

9 באוקטובר 2024

הכפלת כמות המים לחקלאים ביישובי הדרום

11 בספטמבר 2024

שותלים תחת אש

20 באוגוסט 2024

היישובים הזכאים לתמיכה של 5 מיליון ₪, בבניית התשתית התכנונית שתאפשר חקלאות...

11 באוגוסט 2024

משרד החקלאות וביטחון המזון ישקיע 10 מיליון ש"ח לחיזוק החקלאות והתשתיות החקל...

14 ביולי 2024

כל חקלאי חדש, שיקים משק באזור חבל תקומה, יוכל לקבל מענק מהמדינה של עד 600 א...

27 באוקטובר 2024

הדור הבא של החקלאים בחבל תקומה: אתגרים, הזדמנויות ודרכי תמיכה

9 באוקטובר 2024

הכפלת כמות המים לחקלאים ביישובי הדרום

11 בספטמבר 2024

שותלים תחת אש

20 באוגוסט 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים