מים לישראל מובילה היערכות מיוחדת למשק המים לחקלאות בזמן מלחמה

בישיבת מועצת רשות המים שהתקיימה ביום חמישי ה, 26.10,  אושרו שורה של הוראות שעה המקילות על משק המים הביתי ומשק המים לחקלאות בעקבות המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר.

הוראות השעה הנוגעות למים לחקלאות הועלו לאחר פניית מים לישראל והתאחדות חקלאי ישראל וזאת על מנת להקל על חקלאים ועל משק המים להתמודד עם המצב המיוחד שנוצר בעקבות מלחמת חרבות ברזל.

במסגרת הוראת השעה הוחלט:

פרסום
  • במטרה להקל על המשך הפעילות החקלאית היכן שניתן לקיימה, אושרה האפשרות לספקי מים להמשיך אספקת המים לחקלאים מעבר להקצאה השנתית לשנת 2023.
  • בוטלו תעריפי חריגה לחקלאים שישתמשו בשנת 2023 בכמות מים גדולה מההקצאה, מתוך הבנה שבתקופה זו הצרכנים יתקשו לטפל בהגדלת הקצאות וקיימת חשיבות בהמשך הפעילות החקלאית הין שניתן. המשמעות היא שהחקלאים לא יצטרכו לשלם השנה תעריפי חריגה.
  • הוקדמה מינואר 2024 הפחתה בתעריף מי השפד"ן ב – 24 אגורות, שעיקר השימוש בו הוא להשקיה בנגב המערבי. ההפחתה תחול על צריכת מים מתחילת 2023.
  • נדחו מועדים החלפת מדי מים, במקרים שבהם תנאי הלחימה אינם מאפשרים לפעול להחלפתם.

במים לישראל דורשים לאור האירועים להקפיא את כל הדיונים בנושא העלאת מחירי המים לחקלאות, ולתת פתרונות נוספים לאזורים נעדרי חלופה, אזורים בהם אין כמות מספקת של מי קולחין, כמו גם אזורי עדיפות לאומית וקווי עימות, זאת על מנת לאפשר את כמויות המים הנדרשות לשם גידול התצרוכת החקלאית הנדרשת לאזרחי מדינת ישראל במחיר בו יש הצדקה לשימוש בהם.

כמו כן, יש לספק את מי הקולחין במחיר מוזל תוך מתן סיוע כלכלי להקמת המתקנים והתשתיות לטיפול במים אלו וזאת על מנת שהחקלאים יקבלו אותם במחיר סביר שיבטיח את כדאיות השימוש בהם.

במקביל הוקם פורום של ארגונים ירוקים ביניהם: קק"ל, רשות שמורות הטבע, רשות הטבע והגנים הלאומים ומים לישראל שמטרתו למנוע הזרמת מי קולחין לנחלים ולשטחים הפתוחים ולעודד ולתגבר את השימוש בהם לצורכי חקלאות.

יו"ר מים לישראל איתן ברושי מברך את רשות המים על ההחלטה: "המלחמה שנכפתה עלינו הוכיחה פעם נוספת כי בלי חקלאות ועיבוד הקרקע אין ריבונות ומשילות". כמו כן ציין ברושי בדבריו כי "המצב הביטחוני רק מוכיח לנו כי מדינת ישראל חייבת לייצר לעצמה תוצרת חקלאית טרייה ואיכותית למען ביטחון המזון והביטחון התזונתי, וכי החקלאות לא תוכל להתקיים בלי כמות המים הנדרשת לצורך הגידולים השונים".

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

כל חקלאי חדש, שיקים משק באזור חבל תקומה, יוכל לקבל מענק מהמדינה של עד 600 א...

27 באוקטובר 2024

הדור הבא של החקלאים בחבל תקומה: אתגרים, הזדמנויות ודרכי תמיכה

9 באוקטובר 2024

הכפלת כמות המים לחקלאים ביישובי הדרום

11 בספטמבר 2024

שותלים תחת אש

20 באוגוסט 2024

היישובים הזכאים לתמיכה של 5 מיליון ₪, בבניית התשתית התכנונית שתאפשר חקלאות...

11 באוגוסט 2024

משרד החקלאות וביטחון המזון ישקיע 10 מיליון ש"ח לחיזוק החקלאות והתשתיות החקל...

14 ביולי 2024

כל חקלאי חדש, שיקים משק באזור חבל תקומה, יוכל לקבל מענק מהמדינה של עד 600 א...

27 באוקטובר 2024

הדור הבא של החקלאים בחבל תקומה: אתגרים, הזדמנויות ודרכי תמיכה

9 באוקטובר 2024

הכפלת כמות המים לחקלאים ביישובי הדרום

11 בספטמבר 2024

שותלים תחת אש

20 באוגוסט 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים