הכפלת כמות המים לחקלאים ביישובי הדרום

חברת המים הלאומית מקורות ושר האנרגיה והתשתיות הלאומיות והשר הממונה על החברות הממשלתיות ערכו סיור ביישובי הדרום, על רקע התכנית הלאומית החדשה למען חקלאי העוטף שתכפיל את כמות המים לחקלאים ביישובי הדרום
חברת המים הלאומית מקורות ושר האנרגיה והתשתיות הלאומיות אלי כהן והשר הממונה על החברות הממשלתיות דוד אמסלם ערכו אתמול (שלישי) סיור ביישובי הדרום, על רקע התכנית הלאומית החדשה למען חקלאי העוטף הסובלים מבעיות בהולכת המים לשדות. העבודות אמורות להסתיים עד שנת 2030 ועלותן נאמדת בכ-750 מיליון שקל.

באישור שרי הממשלה: מקורות תכפיל את כמות המים שתסופק ליישובי הדרום מכ-170 מיליון קוב לשנה ועד לכמות של כ-370 מיליון קוב בשנה, תוספת של כ-200 מיליון קוב בשנה. שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן: "צינור המים יסייע לחקלאים ויביא לפיתוח החקלאות באזור".

בסיור שערכו אתמול (ג`) בין יישובי דרום הארץ דיווחה חברת המים הלאומית לשר האנרגיה והתשתיות הלאומיות אלי כהן והשר הממונה על החברות הממשלתיות דוד אמסלם, שבשבועות האחרונים אושרה במוסדות המדינה תוכנית התשתית הלאומית החדשה (תת"ל 138) שתגדיל את כושר הולכת המים לתושבי וחקלאי הדרום מכמות של כ-160-170 מיליון קוב לשנה ועד לכמות של כ-360-370 מיליון קוב בשנה, תוספת של כ-200 מיליון קוב בשנה. בכירי חברת מקורות הציגו את הפרויקטים השונים וההתקדמות הצפויה באבני הדרך לאספקת המים המתוכננת לשנים הקרובות. לטענת מקורות תכוניות הפיתוח שאושרו צפויות לצאת לדרך בהשקעה שנאמדת בעד 750 שקל ועד להשלמתן עד שנת 2030.

פרסום

התכנית החדשה שאושרה תכלול הקמה של שלושה קווי מים גדולי קוטר ("100 כל אחד) להולכת מים שפירים ("מי שתיה") ומי שפד"ן (קולחין ממוחזרים) אל הנגב המערבי, וכן הסדרה של מתקני המים לאורך התוואי, וכל זאת לאורך 30 ק"מ. במקורות מציינים שמדובר באחת מתוכניות הפיתוח הגדולות שנרשמו בשנים האחרונות בתחום תשתיות המים לאזור הדרום. שרי הממשלה ברכו על התכנית והודיעו שמשרדיהם יקדמו בהקדם את מתן האישורים והתוכניות במטרה להביא את תוספת המים לאזור הדרום מוקדם ככל שניתן.

בחברת מקורות מסבירים שאישור התכנית תענה להגדרת צרכי המים לחקלאות בנגב כפי שהוגדרו בתכניות משרדי הממשלה, ויישומה יאפשר את תוספת המים הנדרשת עד שנת 2050, עם חשיבות מכרעת להליכי שיקום הנגב המערבי והעוטף. מנכ"ל מקורות עמית לנג חידד שהגדלת אספקת המים לדרום היא משימה לאומית שכוללת את שיקום הדרום כמו גם מתן מענה לביקוש הגדל למים בתחומי החקלאות והפיתוח העירוני.

השר דודי אמסלם, הממונה על החברות הממשלתיות, הדגיש את חשיבות סקטור המים להתפתחות המדינה, ואמר "אני עוקב ומלווה את הנושא מזה כעשור, ומכיר את ההתפתחות המרשימה שלו. אני מאמין שניתן להאיץ את עבודות הפיתוח, שכן מים הם משאב חיוני למדינה. משרדי הממשלה, ואני בראשם, נפעל לקדם את תוכניות הפיתוח והאישורים הנדרשים, על מנת לספק מים לחקלאים וליישובי הדרום במהירות האפשרית."

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן: "הגעתי היום לסיור יחד עם חברי השר דודי אמסלם, כדי לעקוב אחר התקדמות התוכניות שאישרנו, שיתרמו לשיקום חבל תקומה ולהפרחת הנגב. מים הם חיים, ואנו מקימים צינור שיכפיל את כמות המים שתזרום לדרום, וכך יסייע לחקלאים ויביא לפיתוח החקלאות באזור. אני מודה לחברת מקורות שפעלה לקדם את התכנית. נמשיך לפעול למען חבל תקומה"

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

כל חקלאי חדש, שיקים משק באזור חבל תקומה, יוכל לקבל מענק מהמדינה של עד 600 א...

27 באוקטובר 2024

הדור הבא של החקלאים בחבל תקומה: אתגרים, הזדמנויות ודרכי תמיכה

9 באוקטובר 2024

הכפלת כמות המים לחקלאים ביישובי הדרום

11 בספטמבר 2024

שותלים תחת אש

20 באוגוסט 2024

היישובים הזכאים לתמיכה של 5 מיליון ₪, בבניית התשתית התכנונית שתאפשר חקלאות...

11 באוגוסט 2024

משרד החקלאות וביטחון המזון ישקיע 10 מיליון ש"ח לחיזוק החקלאות והתשתיות החקל...

14 ביולי 2024

כל חקלאי חדש, שיקים משק באזור חבל תקומה, יוכל לקבל מענק מהמדינה של עד 600 א...

27 באוקטובר 2024

הדור הבא של החקלאים בחבל תקומה: אתגרים, הזדמנויות ודרכי תמיכה

9 באוקטובר 2024

הכפלת כמות המים לחקלאים ביישובי הדרום

11 בספטמבר 2024

שותלים תחת אש

20 באוגוסט 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים