ביומיים האחרונים החלו חקלאי הקיבוץ בארי לזרוע חיטה בשדות,

בקיבוץ ש-90 מחבריו נרצחו בשבת השחורה וש-16 מתושביו עדיין בשבי, החלו בימים האחרונים לזרוע את שדות החיטה, שחלקם צמודים לגבול: ״נמשיך לעבוד ככל שניתן״. גם קטיף האבוקדו בקיבוץ בעיצומו וכך גם הפעילות של דפוס בארי
בקיבוץ בארי, שהותקף קשות בטבח ב-7 באוקטובר, החליטו לנצל את ימי הפסקת האש ולחזור עד כמה לעבוד בחקלאות. ביומיים האחרונים החלו חקלאי הקיבוץ לזרוע חיטה בשדות, גם באלו שקרובים יחסית לגבול הרצועה.

בימים הקרובים צפויים לזרוע בבארי 3,000 דונם חיטה, במקום 5,000 דונם בימים רגילים. "יצאנו לדרך וזה מאוד מרגש, ובטח שלא מובן מאליו", סיפר מוטי ברק, מנהל החקלאות של קיבוץ בארי. "לצערי אנחנו לא יכולים לזרוע בכל השדות שלנו, כי יש חלקות שהצבא פרש עליהן כוחות ואין אפשרות להיכנס. אנחנו בסך הכול צוות של עשרה אנשים שעובדים כאן בשדות, ואנחנו גם זורעים וגם מדשנים. יש עבודות גם ממערב וגם ממזרח לכביש 232״.

עוד אמר ברק כי "החלטנו לצאת לדרך ולנצל את ימי ההפוגה לפני שהלחימה תחודש. אנחנו לא מוותרים וממשיכים לעבוד ככל שניתן. ננצל כל יום של שקט לצורך עבודת האדמה". במקביל, בקיבוץ בארי גם נמשך קטיף האבוקדו ועד כה נקטפו אלפי טון אבוקדו.

פרסום

גם מפעל הדפוס הידוע של הקיבוץ עובד במתכונת כמעט מלאה. דפוס בארי היה אחד מהעסקים הראשונים שנפתחו מחדש בעוטף אחרי הטבח הנורא, כאשר שבוע ויום בלבד לאחר 7 באוקטובר הוא כבר אויש מחדש לראשונה על ידי החברים, שהחליטו לשוב להפעיל אותו על אף הסכנה ולמרות ההרס והזוועה שהיו ועודם בקיבוץ.

כך גם חדר האוכל שחזר לפעילות כמעט מלאה, שכן בקיבוץ ישנה נוכחות רבה יותר של תושבים שעובדים בענפי המשק שחזרו לפעילות או לוקחים חלק בעבודות השיקום, וכן נוכחותם של חברי כיתת הכוננות ובעלי תפקידים חיוניים.

חברי קיבוץ בארי, שאיבדו 90 חברים ב-7 באוקטובר ועוד כ-16 מחבריו עדיין חטופים בעזה, שוהים כעת במלון בים המלח, עד שיעברו למגורים זמניים בקיבוץ חצרים.

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

כל חקלאי חדש, שיקים משק באזור חבל תקומה, יוכל לקבל מענק מהמדינה של עד 600 א...

27 באוקטובר 2024

הדור הבא של החקלאים בחבל תקומה: אתגרים, הזדמנויות ודרכי תמיכה

9 באוקטובר 2024

הכפלת כמות המים לחקלאים ביישובי הדרום

11 בספטמבר 2024

שותלים תחת אש

20 באוגוסט 2024

היישובים הזכאים לתמיכה של 5 מיליון ₪, בבניית התשתית התכנונית שתאפשר חקלאות...

11 באוגוסט 2024

משרד החקלאות וביטחון המזון ישקיע 10 מיליון ש"ח לחיזוק החקלאות והתשתיות החקל...

14 ביולי 2024

כל חקלאי חדש, שיקים משק באזור חבל תקומה, יוכל לקבל מענק מהמדינה של עד 600 א...

27 באוקטובר 2024

הדור הבא של החקלאים בחבל תקומה: אתגרים, הזדמנויות ודרכי תמיכה

9 באוקטובר 2024

הכפלת כמות המים לחקלאים ביישובי הדרום

11 בספטמבר 2024

שותלים תחת אש

20 באוגוסט 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים