בחורף – מומלץ לצרוך חציל שטופח בערבה

ישראלים צורכים הרבה חצילים כחלק מתפריט המטבח הים תיכוני, העשיר במאכלי חצילים ובשלל סוגי הכנה ובישול. עם בוא עונת החורף. מומלץ לצרוך את זן החציל שפותח במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית. פרח נקבי הוא המקור ממנו גדל פרי החציל בעל גוון סגול-שחור מבריק, יפיפה וגם טעים. הוא גם ללא זרעים. מה שהופך אותו למוצק, בשרני ומתאים יותר לבישול.

 

רבקה אופנבך, אחראית על גידולי ירקות במו"פ ערבה אומרת, כי בפרח החציל הנקבי קיימות מערכות נקביות אך גם של אבקנים זכריים, כך שהחציל מפרה את עצמו. סוג ירקות אלו, פארתנוקארפים, יעילים בכל הקשור לגידולים בריאים וטובים לגוף האדם. זן חצילים זה גדל בעיקר בעונת החורף.

פרסום

זן חציל אורגני ראשון בערבה נוסה בהצלחה במשק החקלאי של תומר טנא, במושב עין יהב, על שטח של 3 דונם. טנא אומר, כי בארץ ובעולם אין הרבה חוות גידול לחצילים אורגניים. מאחר ולגידול זה נדרשת שימת לב רבה, צורך בשעות אור רבות יותר וחום רב יותר, מאשר בגידולים רגילים ולכן הוא מגדל אותם ב"מנהרות" בגובה 2.5 מ ולא בחממות גדולות. טנא אומר, כי ישנה התעניינות ליבול האורגני שלו ממפעלים שונים  ומשווקים בארץ ובחו"ל.

 

בועז הורויץ, מנכ"ל מו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית מוסר, כי היקף גידול החצילים בערבה עומד כיום על כ- 750 דונם ומטופחים בהם מספר זנים וכי החציל מהווה גידול חשוב באזור הערבה. עוד מוסיף הורויץ, כי זנים פארתנוקארפים ישפרו בשנים הקרובות את איכות יבול החציל האורגני שנוסף לאחרונה לסל המוצרים מהערבה ומוצע כיום לחקלאים על ידי מספר חברות זרעים. תכונה נוספת חשובה לזנים הפארתנוקארפים הינה היעדרות קוצים על גבעולי הצמח בהשוואה לזן הרגיל, יתרון של נוחות במהלך הגידול והקטיף.

 

החומרים הפעילים בחציל גליקולקלואידים, הם המקנים לחציל את הטעם המריר. התרכובת משמשת להכנת קרמים לטיפול בעור ובמחלות סרטן העור. תערובת מיץ מהצמח וחומץ משמשים בחבישה לטיפול בפצעי קור, טחורים, כוויות ופצעים מוגלתיים. חוקרים אוסטרליים גילו, כי צריכת חצילים מורידה את רמת הכולסטרול בדם, מקטינה נזקי מאכל שומניים וכי החציל הינו אנטי בקטריאלי ומשתן.

 

ערכים תזונתיים של חציל ל- 84 גרם ביח: קלוריות- 25, פחמימות- 5, סיבים תזונתיים- 2, חלבון- 1,  ויטמין c – 2%, ברזל- 2%.

פרסום

 

.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתבות נוספות

זני פירות הדר חדשים

18 בפברואר 2024

"מנגו ננסי" והפרי העשיר ביותר בארץ בוויטמין סי!
זנים מסחריים שיאריכו את עונת הדובדבן
גדילן מצוי marianum Silybum משפחת המורכבים Asteraceae
תפוח אדמה.. אלה מה
אלרגיה לבוטנים ? בשורה לבעלי אלרגיה לבוטנים:
זני פירות הדר חדשים

18 בפברואר 2024

"מנגו ננסי" והפרי העשיר ביותר בארץ בוויטמין סי!
זנים מסחריים שיאריכו את עונת הדובדבן
גדילן מצוי marianum Silybum משפחת המורכבים Asteraceae
תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים