הפחתת פליטות גזי חממה למגדלי האבוקדו והשקדים

 

תוכנית ה- Carbon credit של נטפים וניבאנה ישראל, תסייע בהפחתת פליטות גזי החממה ותיצור לחקלאים אפיק הכנסה נוסף של עד מאות שקלים לדונם על ידי קידום ויישום פרקטיקות חקלאיות בנות קיימא, אשר תורמות לשימור הסביבה

נטפים – חברת ההשקיה המדייקת הגדולה והמובילה בעולם וזרוע החקלאות המדייקת של Orbia, בשיתוף עם חברת ניבאנה ישראל(Nibbana Israel)  הודיעו על שיתוף פעולה פורץ דרך, שיאפשר לחקלאים המקומיים להפחית את פליטות גזי החממה ולזכות ב-Carbon credit ויקנה להם אפיק הכנסה נוסף.

פרסום

על ידי השתתפות בתוכנית, לחקלאים בישראל תהיה הזדמנות להרוויח קרדיט פחמני תמורת הפחתת כמות גזי החממה הנפלטים, הגדלת קיבוע הפחמן והסרתו מהאטמוספירה, זאת באמצעות שימוש בשיטות חקלאיות ברות קיימא. החקלאים יוכל ולסחור בקרדיטים בשוק הפחמן העולמי עם תמיכה מלאה של נטפים וניבאנה.

הפרויקט, צפוי להשתרע על פני עשרות אלפי דונמים בכל רחבי ישראל. בשלב הראשון מדובר על מגדלי מטעי אבוקדו ושקדים, וכולל את מטעי האבוקדו של חקלאי גרנות אשר משתתפים גם הם בפרויקט. החקלאים יאמצו פרקטיקות מקיימות שתורמות לקיבוע פחמן, הפחתת פליטות גזי חממה ושיפור בריאות הקרקע ע"י מעבר לשיטות גידול בנות קיימא, אשר תורמות לשימור הסביבה.

ה- Carbon creditהוא מנגנון מוכר בעולם שמייצר תמריץ כספי להנעת עסקים וחקלאים להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהם על ידי תמיכה בפרויקטים סביבתיים ברי קיימא. באמצעות מסחר ורכישת Carbon credit עסקים יכולים לקזז את הפליטות שלהם, להפגין את מחויבותם לקיימות ולעמוד ביעד הגלובלי להפחתת גזי החממה באטמוספירה. 1 טון של פחמן דו חצני או גזי חממה נוספים הוא שווה ערך ל-1 Carbon credit.

תכנית זיכוי הפחמן זמינה וקיימת עבור חקלאים רבים המעוניינים באימוץ שיטות חקלאיות מחדשות באמצעות  Verraהגוף העולמי המוביל בקביעת סטנדרטי תוכניות קיזוז וקיבוע פחמן בשוק הפחמן הוולנטרי הגלובלי.  חברות עסקיות המבקשות לבצע הפחתה לפליטות הפחמן שלהן, על ידי רכישת קרדיט פחמני מהחקלאי פונות לניבאנה ישראל ונטפים. כחלק מהפרויקט, השותפים נותנים את שירות איתור הקונים ומכירת הקרדיטים בשביל החקלאים.

 נטפים וניבאנה, מביאות את הבשורה הסביבתית הזו גם לחקלאים בישראל. במסגרת הפרויקט, חקלאים אשר יעברו לשיטות גידול מתקדמות וידידותיות לסביבה, כגון הפחתת כמויות הדישון, מעבר לדישון אורגני, נטיעת גידולי שירות, הפחתת עיבודי קרקע, טיפול בגזם וצמצום ריסוס עשבייה, יכולים אף הם לתרום לאיכות הסביבה וגם להגיע לרווח של עד מאות שקלים לדונם.

הפרויקט החל בחודש מאי, וה- Carbon credits הראשונים צפויים להתקבל כבר במהלך 2025. שיתוף הפעולה בין נטפים לניבאנה ישראל מהווה פתח לתוכנית רחבה יותר, אשר תכלול גידולים רבים נוספים בשנים הבאות.

נציגי נטפים וניבאנה ישראל ציינו כי הפרויקט נועד לא רק לתרום לסביבה, אלא גם לשפר את הפרודוקטיביות והקיימות של החקלאות בישראל. באמצעות אימוץ פרקטיקות מקיימות, החקלאים יוכלו לתרום באופן משמעותי להפחתת פליטות גזי חממה, לקיבוע פחמן ולשיפור הבריאות של הקרקעות החקלאיות.

פרסום

מקס מולדבסקי, מנהל החדשנות ופתרונות אקלים בחברת נטפים: "התוכנית המשותפת לנטפים ולניבאנה, יוצרת לחקלאים הזדמנות להרוויח קרדיט פחמני תוך עידוד פיתוח והטמעת פרקטיקות חקלאיות בנות קיימא, אשר תורמות לשמירה על הסביבה ולהפחתת פליטות גזי החממה. קרדיטי הפחמן ממלאים תפקיד חשוב בסיוע פיננסי לחקלאים, במיוחד בימים אלה. כחברה גלובלית שבסיסה בישראל, נטפים מחויבת להובלת חדשנות עסקית וסביבתית, נטפים מאפשרת למשקים החקלאיים בישראל להיות שותפים מלאים בשמירה על הסביבה למען יצירת עתיד טוב יותר למען הדורות הבאים"

מירי קולניק, סמנכ"לית התפעול בחברת ניבאנה ישראל: "כחברה המושתתת על חקלאים בעצמה, ניבאנה ישראל גאה לקדם חקלאות מחדשת בישראל שיכולה לתרום הן לחקלאים והן לשמירה על הסביבה. ניבאנה ישראל מסייעת לחקלאים גם בהפקת הקרדיטים הסחירים במסגרת הפרויקט וגם בסחר בקרדיטים, המאפשר למעשה את יצירת ההכנסות לחקלאי.

אנחנו שמחים לשתף פעולה עם 2 גופים מובילים בחקלאות הישראלית- חקלאי גרנות, אשר הינם חלק מקבוצת גרנות אליה אנחנו משתייכים, ונטפים, חברת ההשקייה הגדולה בעולם. התוכנית הזו היא תוכנית החקלאות המחדשת במטעים הגדולה ביותר בישראל עד כה, אשר מהווה את יריית הפתיחה לפרויקטים רבים נוספים בארץ בתחומי החקלאות המחדשת".

 

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

חברת אפעל אגרי: חלוצת החדשנות בשוק הזרעים הישראלי

16 בספטמבר 2024

חוות 'בין השיטין' בחצבה נערכת לפתיחת עונת החקלאות והתיירות ב-16 באוקטובר 2...

10 בספטמבר 2024

Neolithics משיקה שירות בדיקה בלתי הרסנית לתוצרת טרייה

8 בספטמבר 2024

הפחתת פליטות גזי חממה למגדלי האבוקדו והשקדים

30 ביולי 2024

גידול קנאביס רפואי בשיטה הדרופונית

28 ביולי 2024

סטארטאפ חדשני יצמצם אובדן יבול באמצעים ידידותיים לסביבה 

7 ביולי 2024

חברת אפעל אגרי: חלוצת החדשנות בשוק הזרעים הישראלי

16 בספטמבר 2024

חוות 'בין השיטין' בחצבה נערכת לפתיחת עונת החקלאות והתיירות ב-16 באוקטובר 2...

10 בספטמבר 2024

Neolithics משיקה שירות בדיקה בלתי הרסנית לתוצרת טרייה

8 בספטמבר 2024

הפחתת פליטות גזי חממה למגדלי האבוקדו והשקדים

30 ביולי 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים