רשע מה הוא אומר : מה העבודה הזאת לכם? לכם ולא לו.

מאת: חי בנימיני, מזכיר ארגון מגדלי הדרים

ביצוע הריסוס במרוכז מוזיל בעשרות אחוזים את העלות לעומת מחיר הריסוס לבודד * לצערנו מעט חקלאים, המשווקים לשוק מקומי, אינם משתתפים במימון הריסוס של חלקותיהם וחבריהם ושכניהם מממנים להם את הריסוס !!!

אין פרדסן שלא מסתכל בהנאה ובתקווה, במטוס הריסוס הצהוב המרסס את חלקותיו כנגד "זבוב הים התיכון". לצד ההנאה מהיעפים המסחררים והמרהיבים, הוא יודע, שריסוס הזבוב,  "מזיק הסגר", חייב להתבצע ע"י כל מגדל שחשובה לו הצלחתו העסקית, שיודע כי היצוא והתעשייה לא מקבלים פרי נגוע ברימות.

משניה – מהריסוס נהנים כל הפרדסנים בארץ.

פרסום

את הריסוס החשוב הזה, מבצע ענף ההדרים לכל פרדסני ישראל ובכל החלקות. וככל שרות מועיל ויעיל, חובה גם לזכור, כי הוא גם עולה כסף –  עלות תפעול המכון להדברה בשנה כ – 26 מיליון ש"ח מזה לחומר ריסוס סקסס כ – 12 מיליון ₪. התשלום למטוסים

כ – 7 מיליון ₪  והיתרה לניטור, מחקר ופיזור אויבים טבעיים.

ההיטל שמשלם המגדל, מיועד בעיקר לתשלום עבור עלויות הריסוס, כשהיתרה למחקר פיתוח זנים חדשים ו – 3 ₪ לביטוח בסיסי לאסון טבע ונזקי טבע.

ביצוע הריסוס במרוכז מוזיל בעשרות אחוזים את העלות לעומת חקלאי שירסס את חלקתו לבדו. ההיטל עבור הריסוס נגבה עבור החקלאים ע"י בתי האריזה ומפעלי התעשייה ומועבר לענף ההדרים לצורך התשלומים לחומרי הריסוס ולמטוסים.

אבל, לצערנו ישנם מעט חקלאים, משווקים לשוק מקומי, שאינם משתתפים במימון הריסוס של חלקותיהם וחבריהם ושכניהם, מממנים להם את הריסוס !!!

זו תופעה לא מובנת. הרי חקלאי המרסס את חלקתו כנגד מזיקים, כגון אקרית החלודה, כנימה אדומה ועוד לא מעלה על דעתו לא לשלם לספקי חומרי הדברה עבור חומרי הריסוס. מדוע זה קורה כאן?.

לענף ההדרים נתונים מדויקים על זני הפרדסים ובעלי החלקות בכל הארץ לצורך הנחיות לטייסים לביצוע הריסוס. בנוסף, הענף מקבל דיווחים מבתי האריזה והתעשייה על שיווק כל הפרדסנים, לפי פירוט – יצוא, שוק מקומי ותעשייה.

בכוונתינו להלחם בתופעה – שכן, ניתן לבדוק בדיוק את רמת השיווק של כל הזנים שבידי החקלאים (עפ"י יבולים נורמטיביים) כאשר יש חוסר בשיווק.., לאחר בירור נתונים עם הפרדסן שלא שילם היטלים כחוק, יועבר הנושא לגביה ע"י תביעה משפטית (ועדת כנסות).

פניה אישית לפרדסנים

הועדה הענפית פועלת בקביעות לחסוך בכספי הפרדסנים.

ביצענו צעדי התייעלות וחיסכון נרחבים במכון להדברה, אנו משקיעים במחקרים בענף רק לאחר בדיקה קפדנית ולגבי פיתוח זנים חדשים, שהם עתיד הענף – החשיבות ברורה לכולנו בנוסף אנו רוכשים במרוכז ביטוח שתעריפיו זולים, המכסה כיסוי בסיסי, אסון טבע ונזקי טבע.

תקציב הענף פתוח לעיון כל הפרדסנים אין בו בזבוז כספי ציבור וכולו מיועד רק למען הפרדסנים.

פרסום

תקציב זה מבוסס על גביה מהפרי של החקלאים, חקלאי שמתחמק מתשלום חוסר המימון שהוא יוצר נופל על חקלאים אחרים שמשלמים היטלים כחוק כך שהם מממנים על חשבונם את ריסוס הזבוב של החקלאים המתחמקים מתשלום.

חקלאי שמשווק לשוק מקומי שלא דרך בתי האריזה ורוצה להשתתף במימון ריסוס חלקותיו יפנה לענף ההדרים לאלי ביטון 9595662 – 03 או לנייד 5343569 – 050 או לנורית אשכנזי 9595649 – 03 ויקבל טופס בו ידווח על הפרי ששיווק בשוק מקומי ויתאם את התשלום עבור חלקו בהיטלים של הענף.

מה ששנוא עלייך – אל תעשה לחברך !!!

(כל התורה במשפט אחד

"סכנה ברורה ומיידית"

(ספרו של טום קלנסי)

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

מומחים קוראים לבצע את תהליך השיקום הארוך והמשמעותי של החקלאות בעוטף באופן ס...

15 בפברואר 2024

לאן נעלם כל הדבש בארה"ב?

31 בינואר 2024

מדוע חשוב המיתוג של מיכלי איסוף לפירות וירקות

22 בינואר 2024

הבעיות, הפתרונות והמגמות העתידיות בתחום הבצל- אלי מרגלית, ממ"ר בצל

17 בינואר 2024

כ-23 מיליארד ש"ח בשנה מתבזבזים: הדו"ח השנתי של לקט ישראל, בשיתוף המשרד להג...

9 בינואר 2024

סוף סוף נפתרה תעלומת  עגבניות השרי בחלל

17 בדצמבר 2023

מומחים קוראים לבצע את תהליך השיקום הארוך והמשמעותי של החקלאות בעוטף באופן ס...

15 בפברואר 2024

לאן נעלם כל הדבש בארה"ב?

31 בינואר 2024

מדוע חשוב המיתוג של מיכלי איסוף לפירות וירקות

22 בינואר 2024

הבעיות, הפתרונות והמגמות העתידיות בתחום הבצל- אלי מרגלית, ממ"ר בצל

17 בינואר 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים