ראשי הרשויות בפניה חשובה ביותר אל חברי ועדות הפנים והכלכלה בנושא המים והחקלאות

ראשי רשויות בצפון בפניה דחופה לחברי ועדות הפנים והכלכלה בכנסת:

 

"יש להחריג את הדיון בנושא מחיר המים לחקלאות"

פרסום

 

ראשי רשויות בצפון פנו היום (21.6) במכתב דחוף לחברי ועדות הפנים והכלכלה בכנסת, בדרישה לדחות את השינוי המוצא בחוק המים, אשר לדבריהם טומן בחובו הלאמה, ללא פיצוי, של כלל תשתיות המים אשר מפעילים החקלאים ברישיון המדינה, זאת בהמשך להשקעה אדירה של מאות מיליוני שקלים מכספם בהקמה ותחזוקה של מתקני הפקה יעילים, בהם מפיקים החקלאים מים לחקלאות בתעריף זול משמעותי ביחס למחיר חברת מקורות.

 

מכתבם של ראשי הרשויות מהצפון יוצא ביוזמה של גיורא זלץ. ראש מועצה אזורית גליל עליון ואורי דורמן. יו"ר החברה לפיתוח הגליל, בתגובה למכתבו מאמש של יו"ר מרכז המועצות האזוריות. תושב דרום הארץ שמוליק ריפמן, צידד בשינוי בחוק המים.

 

ראשי הרשויות בגולן, בגליל ובעמקים מאגדים מאות ישובים כפריים, השוכנים בפריפריה בקרבת הגבולות – הצפוני והמזרחי של מדינת ישראל. במכתבם הם מסבירים: "לצערנו גורמים האמורים לייצג את כלל החקלאים, נותנים את ידם למהלך אסטרטגי המבקש להפריד בצורה מלאכותית בין חקלאים מאזורים שונים. מאבק החקלאים הינו מאבק משותף לשמירה על אמצעי הייצור (קרקע ומים). במקום שהמדינה תפעל לחזק את החקלאים, היא פועלת להחלישם".

 

השינוי שמוביל שר הפנים אריה דרעי, תיקון 27 לחוק המים, משנה סדרי בראשית, ומשמעותו ייקור המים לחקלאות בגליל המזרחי ובגולן בעשרות אחוזים, פגיעה אנושה במערכות ההפקה והאספקה העצמאיות שהוקמו על ידי החקלאים ומכספם, ואף להלאימן, ולגרום להרס מפעלי החקלאות שהוקמו על שטח הקרוב

ל-100 אלף דונם, בעמל רב ותוך השקעה של סכומי כסף גדולים ביותר.

 

לדבריהם, "לצורך הוזלה במחירי המים לחקלאות, נדרשת הזרמת כספים חיצונית והתייעלות עמוקה של חברת המים הלאומית. השינוי יגרום לחיזוק נוסף למונופול חברת מקורות, דבר שיביא בטווח הארוך לייקור מחירי המים לכלל החקלאים, מעבר לכושר הנשיאה של הגידולים החקלאים" מזהירים ראשי הרשויות, בגולן, בגליל, ובעמקים".

פרסום

 

לסיום ציינו ראשי הרשויות "אנו פונים אליכם ומבקשים, כי תבוצע החרגה של כל נושא החקלאות מתיקון 27 לחוק המים. במקביל ייבנו נציגי החקלאים יחד עם אנשי משרד האוצר תכנית ארוכת טווח להסדרת התחום כולו, תוך קביעת מחירי מים הוגנים לכלל חקלאות בישראל, שיאפשרו לחקלאים להתפרנס בכבוד ולספק לאזרחי המדינה תוצרת חקלאית ישראלית איכותית במחירים נוחים".

 

כזכור, אמש (שני) התקיים דיון בוועדה המיוחדת שהוקמה לדיון בנושא, יו"ר הועדה ח"כ דוד אמסלם הודיע בסיום הדיון כי יוקם צוות מקצועי שיבחן את המהלך.

 

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל

17 במרץ 2024

המשקים האורגניים המובילים בישראל ב-2024

13 במרץ 2024

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים