המלון או בשמו הרישמי מְלָפְפוֹן הַמֵּלוֹן הוא פרי מאכל ממשפחת הדלועיים, הצמח הוא בעל מראה הדומה לגפן (מטפס) שטופח לראשונה לפני יותר מ-4,000 שנה בפרס ובאפריקה. מקור השם מהמילה הלועזית melon שמקורה במילה היוונית melopeponem, הבנויה משתי מילים: melon (תפוח) + pepon (דלעת). את זני המלון הראשונים החלו לפתח כבר בתקופת הרנסנס באחוזת הקיץ של האפיפיור שליד רומא. 

המלון תורבת – והפך מפרי בר לאחד הפירות בעלי הזנים הרבים ביותר. 
לכל זן הורכבו ופותחו מספר תתי מינים mlon. בשווקים אפשר למצוא את המלון העגול הצהוב עם הקליפה המחוספסת ואת המלון המוארך הכתום בעל הקליפה החלקה. אין כל כך הבדל בהרכבם של שני זנים אלה פרט לעובדה כי המלון הכתום עשיר בקרטנואידים נוגדי חימצון, העוזרים לגוף להילחם ברדיקלים החופשיים (התאים הלא בריאים), 

המלון הכתום עשיר מאוד בוויטמין C. בכל 100 גרם מלון יש 37 מ"ג ויטמין C. ככל שצבע המלון הפנימי כתום יותר, הוא יכיל כמויות גדולות יותר של נוגד חמצון טבעי המכונה קרוטן. הרשות הלאומית לחקר הסרטן בארצות הברית דירגה את המלון שצבעו כתום בפנים, בין ארבעים המזונות הצמחיים התורמים משמעותית למניעת סרטן.
המלון הכתום מכיל ויטמינים חשובים מקבוצה B, כולל חומצה פולית וכן מינרלים חשובים כמו אשלגן ומגנזיום. 

המלון הצהוב עשיר בוויטמין C והוא מקור חשוב לאשלגן 

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתבות נוספות

ירקות ופירות תוצרת ישראל - כך נבחין בהם .

23 בנובמבר 2023

איך לבחור אבטיח ומלון
הרימון- אדום, אצילי ומאוד מאוד בריא
איך גדל קינמון - מה היתרונות ומה התכונות של הקינמון
חרוב - מה רצינו לדעת
טיפים לבחירת אבטיח: כיצד לרכוש אבטיח משובח וכיצד לאחסן אותו לשמירת טריותו
ירקות ופירות תוצרת ישראל - כך נבחין בהם .

23 בנובמבר 2023

איך לבחור אבטיח ומלון
הרימון- אדום, אצילי ומאוד מאוד בריא
איך גדל קינמון - מה היתרונות ומה התכונות של הקינמון
תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים