רפורמת הוזלת מחירי המזון יוצאת לדרך.

שר האוצר משה כחלון ושר החקלאות אורי אריאל חתמו על ההסכם שצפוי להוביל למניעת מחסור ולהורדת מחירי  הדגים, שמן הזית והירקות הקפואים לקראת פסח

שר האוצר, משה כחלון, שר החקלאות, אורי אריאל והתאחדות חקלאי ישראל חתמו על ההסכם שצפוי להוביל למניעת מחסור והוזלת העלויות לצרכנים לקראת פסח תוך שמירה על החקלאים וחיזוק החקלאות המקומית לצד הפחתת המחירים לאזרחי ישראל.

ועדת המעקב, הכוללת נציגים של משרד האוצר, משרד החקלאות והתאחדות חקלאי ישראל, תעקוב אחר ביצוע ההסכם, תקבל דיווחים שוטפים על השפעת מהלך הפחתת המכסים על השווקים, החל מרמת המגדל ועד לרמת הצרכן. בנוסף, תקיים בחינה מתמדת של יעילות המתווים ומניעת פגיעה בלתי צפויה במגדלים ובחקלאים.

פרסום

במסגרת ההסכם תינתן למגדלי הדגים בבריכות, תמיכה ישירה חד פעמית בשנת 2016 בסכום של 23 מיליוני שקלים. כמו כן, יוקצו 2 מיליוני ₪ לשנת 2016 עבור קמפיין לעידוד צריכת דגים טריים ישראליים. כמו כן, במידת הצורך ובהתאם להשפעה על השוק יוקצה תקציב נוסף של 12 מיליון ₪ באופן חד פעמי עבור תמיכה נוספת במגדלי דגי הבריכות במידה ותהיה פגיעה במגדלים מעבר לסכום זה. משרד האוצר הודיע על פתיחת מכסה פטורה ממכס לייבוא של 3,500 טון לייבוא פילה אמנון קפוא, 500 טון דגי קרפיון ובורי.

עוד סוכם כי תינתן תמיכה ישירה חד פעמית בשנת 2016 של 15 מיליון ₪ למגדלים בתחום שמן הזית. בנוסף, יוקצה 1 מיליון ₪ עבור תמיכה בגידול מסורתי של זיתים לשמן. משרד האוצר הודיע על פתיחת מכסה פטורה ממכס לייבוא של שמן זית של  2,000 טון, וזאת בנוסף למכסה של 1,200 טון. משרד האוצר יפעל מול משרד הכלכלה לאישור תקן לשמן זית.

במסגרת ההסכם סוכם בין היתר כי החקלאיים מתחייבים למכור לסיטונאים מספר ירקות בסיסים בסכום שבין 2 ל 1.5 ₪ לקילו כך שיאפשר לרשתות השיווק למכור מוצרים אלה במחירים נמוכים לצרכן.

תינתן תמיכה ישירה חד פעמית של 25 מיליון ₪ למגדלי ענפי הירקות הקפואים בהתאם למתווה שיוסכם בתיאום עם משרד האוצר. משרד האוצר הודיע על פתיחת מכסה פטורה ממכס לייבוא של ירקות קפואים של  4,5000 טון טוגנים (צ'יפס קפוא) ושל 5,500 טון ירקות קפואים נוספים.

כל המכסות יהיו פתוחות עד ליום 15.7.2016.

הפחתת המכסים הנוכחית מצטרפת לשורה של צעדים שהוביל משרד האוצר המביאים להפחתת מחירים לצרכנים. בין היתר:

בשר טרי- נפתחה מכסה פטורה ממכס ליבוא בשר טרי. המכסה עמדה בשנת 2016 על 3,500 טון. מכסה זו הוגדלה לאחרונה על ידי שר האוצר ב- 1,500 טון נוספים. ניתן לראות כעת ברשתות השיווק בשר טרי מיובא במחירים נמוכים בעשרות אחוזים ממחירי הבשר הטרי. משרד החקלאות פעל לפתיחת ייבוא של בשר טרי מפולין ובודק ארצות נוספות במטרה להגדיל את מספר המדינות מהן ניתן לייבא בשר טרי-מצונן ובכך יגדל ההיצע תתגבר התחרות ויפחת המחיר לצרכן.

פרסום

בנוסף משרד החקלאות הגדיל ל-60 מיליון את המכסות לייבוא ביצים לקראת חג הפסח.

גבינות צהובות- התקיים הליך תחרותי על 5,400 טון, במסגרת ההליך התחייבו היבואנים על מחיר נמוך לצרכן. המחירים של הגבינות נמוכות ב20-30% ממחיר הגבינה הצהובה המפוקח(!)

חמאה- לראשונה השנה התקיים הליך תחרותי בנוגע ל1,200 טון חמאה, בו התחייבו היבואנים על המחיר. גם בחמאה המחירים נמוכים בצורה משמעותית מהמחיר המפוקח.

בשר כבש- לאחרונה אושרה, מכסה פטורה ממכס של 1,000 טון בשר כבש, באופן שצפוי להפחית בצורה משמעותית את מחירו של בשר הכבש. כמו כן, נפתחה על ידי משרד החקלאות מכסה של 10,000 ראש ליבוא כבש חי.

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל

17 במרץ 2024

המשקים האורגניים המובילים בישראל ב-2024

13 במרץ 2024

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים