פטריות כמהין תוצרת ישראל כשרות למאכל

פטריות כמהין תוצרת ישראל כשרות למאכל

שפותחו במו"פ צפון בשיתוף קיבוץ ברעם

הוצגו בתערוכה הקולינרית השנתית

פרסום

 הפיתוח החשוב של השנה במו"פ (מחקר ופיתוח) צפון של החברה לפיתוח הגליל בשיתוף קק"ל וקיבוץ ברעם- הינו גידול פטריות כמהין ייחודיות וכשרות למאכל על אדמת ישראל שהוצג אחר כבוד- במהלך השבוע האחרון בתערוכה הקולינרית הארצית השנתית , כאחד החידושים המרכזיים והמשמעותיים בתחום החקלאות והמזון. החידושים שהוצגו נשענים על מגמות בתחום הקולינריה בישראל.

הפטרייה המוכרת גם בשמה 'הכמהה הקיצית השחורה' או 'הכמהין של בורגונדי', נחשבת לפטרייה איכותית, יוקרתית ומבוקשת מאוד במסעדות יוקרה ברחבי העולם (וגם בישראל) ומחירה עשוי להגיע לכמה מאות דולרים לק"ג.

פיתוח גידול זה במדינת ישראל הצריך שנים רבות של מחקר והתאמות ,החל מסוג הקרקע, האקלים וכו'. המחקרים בנושא הכמהין בישראל החלו כבר בשנות ה-90 ולאחר הפסקה קצרה חודש המחקר על ידי יורם לוצאטי ורפי הלל מברעם, בליווי והדרכה של צוות החוקרים ממו"פ צפון כשבמיזם משתתפים גם חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון.

בחברה לפיתוח הגליל אומרים כי גידול פטריות הכמהין בישראל נחשב לפריצת דרך במחקר שהתקיים במו״פ צפון בראשותו של עופר דנאי והביא לפיתוח זן כמהין איכותי ברמה בינלאומית, המטופח כיום על גבי שורשי עצי אלון בשטחים חקלאיים בגליל ובגולן ויעניק מענה למסעדות היוקרה בארץ , כמו כן יאפשר שימוש בהם גם במסעדות הכשרות.

 

פרסום

לצורך איתור הכמהין נעשה שימוש בכלבים לאיתור פטריות המאומנים במיוחד לתפקיד זה באמצעות חוש הריח.  ראוי לציין כי ברחבי אירופה מקבל החקלאי תמורה של 300 יורו לק״ג פטריות כמהין.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

זני פירות הדר חדשים

18 בפברואר 2024

"מנגו ננסי" והפרי העשיר ביותר בארץ בוויטמין סי!
זנים מסחריים שיאריכו את עונת הדובדבן
גדילן מצוי marianum Silybum משפחת המורכבים Asteraceae
תפוח אדמה.. אלה מה
מיני פלפל לממולאים ובישול
זני פירות הדר חדשים

18 בפברואר 2024

"מנגו ננסי" והפרי העשיר ביותר בארץ בוויטמין סי!
זנים מסחריים שיאריכו את עונת הדובדבן
גדילן מצוי marianum Silybum משפחת המורכבים Asteraceae
תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים